Vimplar till salu

fredag 25 juli 2014

Sockerskrubb och fler tvättlappar


Såhär på sommaren badas det en hel del och huden kan lätt bli torr. Då tycker jag det är skönt att använda en återfuktande sockerskrubb i duschen. Det är superenkelt att göra själv och jag brukar ta örter och blommor som jag har i trädgården för att få doft på den. Men just denna kväll blev det istället en lime som fick piffa upp min  skrubb.

Sockerskrubb:
4 msk strösocker
2 msk mandelolja
En dutt flytande honung
örter/blommor/limejuice

Ett tips är att köpa små burkar flytande honung med smak på sommarens marknader. Då kan man få extra doft på sin skrubb.

Förvara i lufttät burk och den håller sig ett par veckor.



En fin burk hemmagjord sockerskrubb och en glad tvättlapp är en trevlig gåbortpresent. Om man inte vill virka själv kan ni köpa en tvättlapp av mig på min facebook-sida.

Ha en härlig helg!

1 kommentar:

Monkan sa...

Hej! Jag hittade hit när jag sökte runt efter virkade glasunderlägg, som du inte verkar har gjort några, men fantastiska Internet tyckte ändå att jag skulle kika in här och det är jag ju väldigt tacksam för. Jag gör så ibland för att upptäcka nya bloggar, söker på måfå efter nåt eller testar favoriter i olika bloggar. Ibland hamnar jag då på ställen där jag fastnar och måste kika lite närmare. Din blogg var helt klart en som måste utforskas! Så fina saker du sytt, med fantastiska färger och mönster. Så mycket härlig inspiration att sätta fart med alla projekt jag håller på med, en spark i baken liksom :)

Tvättlapparna är jättefina, som karameller med sina härliga färger. Lycka att bara sitta och titta på bilden.

Coolast av det jag sett var ändå det som hade minst med tyg och garn att göra, som hade minst av färg och mönster, bilhotellet av toarullar! Vilket superpyssel!!!