Vimplar till salu

måndag 31 mars 2014

Det här med horn...


Hittade några horn på loppis och tänkte att dom måste man kunna göra något kul med.

Köpte sprayfärg och körde igång, den rosa och gula är från biltema och det blev mer som lack. Täckte sämre och var svårsprayat enligt mig. Den turkosa är från Panduro, kostar mer, är mindre flaska men åhhh så rolig att spraya med. Täcker bra och blir sådär matt som jag gillar!! 

 Denna bild är stämmer inte riktigt med verkligheten. Färgerna är mer mättade.



 Såhär blev det turkosa hornet på väggen som upphängning åt smycken och dylikt. Denna färg stämmer nog ganska bra.



Eftersom den rosa är blank så var det svårt att få till en bra färg. Men den är lite ljusare än på bilden. Den matchar fint med Pip-studio tapeten.

Den gula har sprayat jag vet inte hur många gånger och det täcker inte riktigt ännu så jag får väl fortsätta tills burken är slut...

Funderar om jag ska ha med dessa horn till Lerbäcksmarken i sommar. Japp, jag är inbokad där igen. Hoppas det blir minst lika roligt i år som förra året. Kom gärna och säg hej om ni har vägarna förbi!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Men åååååh vilka fina horn, kul ide!!! Jättesöta förkläden och nåldynan var ju ljuvlig!!!

Anne sa...

Kjempefine! Ønsker meg en sånnn! :)